Zpiderland

Wednesday, March 15, 2006

Doc Fest Reviews

Ο Φίλατος εξωτερικός ανταποκριτής Nasos έκανε τον κόπο να μοιραστεί μαζί μας τις εντυπώσεις του. Οι περισσότερες από τις ταινίες προβάλλονται δύο φορές (το φεστιβάλ τελειώνει την Κυριακή) οπότε κρατάτε σημειώσεις.


Πολύ καλό και το ‘China blue’, όπως επίσης και η συζήτηση που έγινε μετά με τον σκηνοθέτη. Ενδιαφέρον έχει ότι για να γυρίσει το ντοκιμαντέρ γύρισε πρώτα ένα 5λεπτο φιλμ διαφημιστικού χαρακτήρα, (στο οποίο έδειχνε όλες τις συνθήκες ρόδινες) το έδειξε στον εργοσταρχιάρχη και πήρε το ελεύθερο να κινηματογραφήσει ότι ήθελε (οπότε δεν το γύρισε με κρυφή κάμερα όπως είπα). Οι δύσκολες όμως συνθήκες γυρίσματος ήταν έξω από το εργοστάσιο, διότι η αστυνομία τους έκανε κατάσχεση πολλές φορές το υλικό που γυρίζαν γιατί οι εργασιακές συνθήκες στην Κίνα ανήκουν στα ‘κρατικό απόρρητα’. Πως να μην ανήκαν δηλαδή στα υψηλά μυστικά της χώρας; Βλέποντας τα δύο αυτά ντοκιμαντέρ καταλαβαίνεις πολύ καλά το γιατί.
Τις τελευταίες δύο μέρες είχε αρκετά ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ.
‘Τα χαμένα παιδιά του Tranquility bay’ αφορούσε ένα κέντρο αναμόρφωσης νέων στην Αμερική, (στο οποίο οι ίδιοι οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους πληρώνοντας μάλιστα ένα σημαντικό αντίτιμο), το οποίο ενώ στις διαφημίσεις προβάλλοταν σαν ένα είδος κατασκήνωσης υψηλών προδιαγραφών, αποδεικνύεται ότι στην πραγματικότητα λειτουργεί σαν ένα στρατόπεδο μιλιταριστικών αρχών, με την κακοποίηση προς παραδειγματισμό να βρίσκεται σε καθημερινή βάση.
Επαναπροβάλλεται στην αιθουσα Παύλος Ζάννας (καλύτερα δεν είναι να μην τις γράφουμε με λατινικούς χαρακτήρες όταν αυτό δεν χρειάζεται;) το Σάββατο στις 22:00
.........................................
Το ‘Μέταλ: το ταξίδι του heavy metal’ ήταν αρκετά ευχάριστη ταινία, με χιούμορ, γρήγορο μοντάζ, σκηνοθετημένη από έναν άνθρωπο που και ο ίδιος αγαπά αυτό το είδος μουσικής. Συνεντεύξεις από πολλούς μουσικούς συγκροτημάτων όπως Bruce Dickinson, Dio, Alice Cooper, Tony Iommi, Tom Morello (τι, δεν θα τον έγραφα;...). και άλλους πολλούς. Aυτός όμως που κέρδισε το μεγάλο χειροκρότημα και κραυγές επιδοκιμασίας του κοινού στην αίθουσα προτού προλάβει να πει καν κάτι, ήταν ο Lemmy των ‘Motorhead’...
........................................
Πολύ ευχάριστο επίσης ήταν και το ελληνικό ‘Who’s on first’ με θέμα τις προετοιμασίες της ελληνικής ομάδας μπειζμπόλ (ποιος;...) για του ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας. Κάτι σαν το ελληνικό ‘Cool running’!... Αυτό με τους Τζαμαϊκανούς που κατεβήκαν στην χειμερινή ολυμπιάδα.... Καταστάσεις εντελώς τραγελαφικές. Χαρακτηριστικές σκηνές: Οι δύο 50ρηδες ελληνοαμερικάνοι με τις τυπικές ‘ελληνικές κοιλιές’ τους να κάνουν απεγνωσμένες προσπάθειες –ως και τον πρέσβη φτάσανε!- για να μπουν στην ομάδα ή όταν ο Χριστόδουλος δέχεται την ομάδα στην Αρχιεπισκοπή και κάνει ερωτήσεις του τύπου ‘Γιατί το μπαστούνι δεν έιναι πλακουτσωτό;...’Επαναπροβάλλεται στο Ολύμπιον την Παρασκευή στις 15:30
.........................................
Καλό επίσης ήταν και το ‘Μετά την αθωότητα’ με θέμα κατάδικους που μετά από χρόνια φυλακής αποδεικνύεται με τη μέθοδο εξέτασης του DNA, ότι είναι αθώοι και αποφυλακίζονται. Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί τη νέα τους ζωή και καταγράφει τα συναισθήματά τους.Επαναπροβάλλεται στην αιθουσα Κασσαβέτης το Σάββατο στις 23:00
..............................................
To θέμα του ‘Break Away’ αφορά θύματα ναρκών, τα οποία κυρίως είναι παιδιά. και την ζωή τους μετά από τους τραυματισμούς τους που τις περισσότερες φορές είναι ακρωτηριασμοί. Καλό, αλλά μικρό και σε διάρκεια αλλά και σε εμβάθυνση
.............................................
Το ‘Pavlov’s Dogs’ καταγράφει την ζωή ενός επιχειρηματία στη Μόσχα ο οποίος αναλαμβάνει την διοργάνωση πάρτυ, γιορτών, στοιχήματων σε αγώνες δρόμου...κατσαρίδων, αλλά και την προσφορά ‘εμπειριών’ σε πλούσιους Ρώσους οι οποίοι έχουν βαρεθεί τα πάντα και είναι έτοιμοι να κάνουν ακόμη και τους ζητιάνους στο μετρό. Μέτριο αποτέλεσμα, αρκετά κουραστικό που ακόμη και τα 70 λεπτα που κρατούσε το έκανε να φαίνεται υπερβολικά μεγάλο σε διάρκεια.Επαναπροβάλλεται (μαζί με το ‘Break Away’) στην αιθουσα Παύλος Ζάννας αύριο Τετάρτη στις 12:00
...........................................
Βαθιά συγκινητικό, σε βαθμό να φέρνει δάκρυα στα μάτια, το ’39 pounds of love’. Αφηγείται την ιστορία του Άμι ενός 34χρονου που πάσχει από μυική ατροφία ο οποίος εκτός από το πρόσωπο του το μόνο που μπορεί να κουνήσει είναι μόνο ένα δάχτυλο του. Παρά τις κινητικές του δυσκολίες παίρνει την απόφαση να ξεκινήσει ένα ταξίδι για να διασχίσει τις Η.Π.Α. προκειμένου να βρει το γιατρό που τα πρώτα χρόνια της ζωής του έκανε την πρόγνωση ότι δεν έχει πιθανότητες να ζήσει πάνω από τα 6 του χρόνια. Δείγμα ψυχικής δύναμης. Στο τέλος ο σκηνοθέτης της ταινίας έδωσε στο κοινό ένα χαρτί να γράψει (όποιος ήθελε) την ηλεκτρονική του διευθύνση για να τις δώσει στον ίδιο τον Άμι. Θα χαρώ πολύ λοιπόν αν θα δω μήνυμά του στα mail μου!Αυτά λοιπόν προς το παρόν! Αν κάπΧοιος έχει καταφέρει να διαβάσει εώς εδώ και ενδιαφέρεται για μερικά ακόμη ντοκιμαντέρ των πρώτων ημερών, έγραψα για αυτά στον Oneiro. Έτσι όμως πάει... Μια εκεί, μια εδώ και φυσικά... πολλές στο blog της ΠΑ.ΟΙ.ΔΓΙΑ.!
Nasos

5 Comments:

  • Για να μην το ψάχνει ο κόσμος, αντιγράφω εδώ το σχόλιο του Νάσου στο blog μου σχετικά με τις ταινίες που είδε τις πρώτες μέρες του Φεστιβάλ...

    Μέχρι τώρα είδα μερικά (σχετικά με τον πόλεμο στο Ιράκ, στην Σερβία, για νοσοκομεία στην Αφρική,) συμπαθητικά, χωρίς ωστόσο κάποιο να είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο.
    Η ταινία στην τελετή έναρξης -'Χαμογελώντας στην εμπόλεμη ζώνη'- δεν μου άρεσε σχεδόν καθόλου. Σχετικά καλό και ενδιαφέρον ήταν ένα ντοκιμαντέρ -'Το κορίτσι του Αουσβιτς'- για μία δημοσιογράφο στο Ισραήλ κάνοντας μια ισορροπημένη κριτική για την σημερινή κατάσταση στην χώρα.

    Αυτό όμως που μέχρι τώρα μου άρεσε περισσότερο ήταν το 'Grizzly Man' του οποίου το θέμα αφορούσε έναν ερασιτέχνη, -ημίτρελου στα όρια του γελοίου αλλά ταυτόχρονα κατα έναν παράξενο τρόπο συμπαθή-, ειδικού με τις αρκούδες, απο τις οποίες όμως έχασε την ζωή του (το ξέρουμε από την αρχή της ταινίας).

    By Blogger Oneiros, At March 15, 2006 6:31 PM  

  • Άιντε να προσθέσω κι εγώ κανά δυό ακόμη:

    -'Η διάμετρος της βόμβας' πραγματεύεται τις τρομοκρατικές ενέργειες που εκδηλώνονται στην Ιερουσαλήμ από Παλαιστίνιους βομβιστές καμικάζι. Πιο συγκεκριμένα ο σκηνοθέτης ασχολείται με την πιο αιματηρή βομβιστική επίθεση που έγινε από καμικάζι σε λεωφορείο. 20 νεκροί και καμιά 50ρια τραυματίες ο τελικός απολογισμός. Στα + του ντοκυμαντέρ το γεγονός ότι οι περιγραφές και οι συνεντεύξεις γίνονται με στόχο την ενημέρωση του κοινού και όχι προσπαθώντας να κάνει τον θεατή να κλάψει. Παρ'όλα αυτά δε μπορώ να πω ότι έμαθα και τίποτε καινούριο μιας που το θέμα ήταν ήδη γνωστό. Εκτός των άλλων βρήκα και την άποψη του σκηνοθέτη κάπως μονόπλευρη. Κοινώς είδαμε την αλήθεια των Ισραηλιτών αλλά όχι και των Παλαιστινίων. Ο σκηνοθέτης περιορίστηκε σε μια-δυό δηλώσεις των γονιών του τρομοκράτη, οι οποίοι δήλωσαν ότι ο γιός τους διάλεξε αυτόν τον τρόπο για να διαμαρτυρηθεί και καλά έκανε...

    - - - - - - -

    -'Οι Δικαστίνες'. Οι γυναίκες στο Καμεροούν τραβάνε πολλά βάσανα. Η πρόεδρος του δικαστηρίου μαζί με τη δημόσια κατήγορο αντιμετωπίζουν καθημερινά περιπτώσεις καταπάτησης δικαιωμάτων των γυναικών. Κακοποίηση γυναικών, βιασμός μικρών κοριτσιών και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Η απολογία των κατηγορουμένων δίνουν σε πολλά σημεία τραγελαφικό ύφος στο όλο θέμα. Η σκηνοθέτης επικεντρώνεται στη δικαστική δικαίωση δύο γυναικών, οι οποίες κακοποιούνται από τους συζύγους τους, πράγμα (η δικαστική δικαίωση) που συμβαίνει για πρώτη φορά σε μουσουλμανική οικογένεια του Καμερούν.
    Ενδιαφέρον αν και με ψιλοκούρασε
    Μετά την προβολή ακολούθησε συζήτηση με τη σκηνοθέτη

    Αιντε και καλές ψαριές

    By Blogger Zpi, At March 16, 2006 2:24 AM  

  • Λίγο Fame, λίγο Dream show, πιάσε κι ένα κιλό Eurovision μια χαρά θα τα περάσεις;-)

    By Blogger Zpi, At March 16, 2006 10:42 AM  

  • Δυστυχώς δεν έχω πολύ χρόνο να γράψω για άλλα ντοκιμαντέρ -χρειάζομαι επειγόντως ύπνο- αλλά δεν γίνεται αν δεν επισημάνω τις δύο καλύτερες ‘ατάκες’ του φετινού φεστιβάλ.

    Προέρχονται από το ντοκιμαντέρ ‘Ταΐζουμε τον κόσμο’ και ειπώθηκαν και οι δύο, με την πρέπουσα σοβαρότητα, από τον πρόεδρο της Nestle, της μεγαλύτερης εταιρίας τροφίμων και εμφιαλωμένων νερών στο κόσμο.

    Νο1:
    ‘Είναι κάποιοι που υποστηρίζουν την ακραία θέση ότι το νερό πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό...’

    Νο2:
    ‘Υπήρξε το παράλογο αίτημα για 35ωρο εργασίας, με την εξήγηση ότι οι ώρες εργασίας πρέπει είναι λιγότερες για τον καθένα και να προσφέρονται σε πολλούς. Είναι όμως φανερό ότι μόνο η πολύ δουλειά φέρνει νέες θέσεις εργασίας’.

    Έγραψες μεγάλε!
    Πήρες με το σπαθί σου το χειροκρότημα στην κατάμεστη, (όπως και σχεδόν σε όλες τις προβολές του φεστιβάλ) αίθουσα και το διπλό βραβείο της καλύτερης ατάκας.

    Θα πιω αύριο τον Nescafe frappe μου την υγειά σου.

    By Anonymous Anonymous, At March 17, 2006 1:59 AM  

  • Αχ βρε μπαγάσικο μου κίνησες την περιέργεια. Η ταινία επαναπροβάλλεται σήμερα Παρασκευή 13:00 στο Ολύμπιον. Θα προσπαθήσω να την προλάβω. Αιντε να δούμε τέτοια ώρα που γύρισα σπίτι. Πάλι ρεπό θα χτυπήσω αύριο μου φαίνεται.

    Hatefullll Nasos thank yia

    By Blogger Zpi, At March 17, 2006 4:14 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home