Zpiderland

Friday, January 25, 2008

Closer

Closer: μια από τις πιο αγαπημένες μου λέξεις της αγγλικής


#Το Closer των Joy Division ήταν ο δίσκος που μου ριξε μια από τις πρώτες σφαλιάρες. Για πρώτη φορά συναντούσα μεζεμένη τόση απόγνωση και μελαγχολία σε ένα δίσκο. Το Decades έπαιζε για καιρό μες στο μυαλό μου.

"Ασφυξία, άπνοια και αποξένωση. Απελπισία και απόγνωση. Αρνητισμός. Και ακινησία: σαν το εξώφυλλο του «Closer», αυτού του συνταρακτικού άλμπουμ που άλλαξε την ατζέντα της αστικής παρακμής για πάντα. Η αιώνια ακίνητη, αγαλματένια εικόνα του “Closer” παραμένει μέσα στα χρόνια ο συμβολισμός του διαρκούς πόνου και των ανεκπλήρωτων επιθυμιών. Ο κόσμος των Joy Division στη βραχύβια ύπαρξή του στέγασε σε μια μεγαλειώδη φιλοξενία την πίκρα της ψυχής που δε βρίσκει λύτρωση παρά μόνο στο θάνατο."

Κείμενο του Μάρκου Φράγκου από το Σινεμά Νοεμβρίου 2007

- - - - - - - - - - - - -

Πριν απο 10 περίπου χρόνιαΣάββατο απόγευμα ο Βασίλης Μητράκης τελειώνοντας την εκπομπή του στον 904 μου δίνει να ακούσω κατενθουσιασμένος το ολοκαίνουργιο' In the Market' των Closer με label Studio II. 'Ελα ρε αυτό είναι ελληνικό τώρα;' ήταν η πρώτη μου σκέψη σε μια εποχή που ακουγόταν συνέχεια η κλισέ πλέον ατάκα 'καλοί για Ελληνες'...

Την επομένη έδωσα παραγγελιά στη sister που είχε βγει για ψώνια να μου πάρει σοπωδήποτε το cd των Closer και αυτή γυρνώντας από πολυκατάστημα μου βρήκε "ξένους" Closer.
Το Don't walk των "ξένων" Closer δε μπόρεσα ποτέ να το ακούσω ολόκληρο, μου έκανε εντύπωση όμως το artwork στο εσώφυλλό του. Σε άλλη περίπτωση δε θα γινόταν κουβέντα αλλά όταν έχουμε να κάνουμε με δύο συγκροτήματα που έχουν το ίδιο όνομα, η ομοιότητα σε ότι αφορά κυρίως στην ιδέα ανάμεσα σε εξώφυλλο - εσώφυλλο των δύο δίσκων σε βάζει σε σκέψεις




Οπως και να έχει προμηθεύτηκα το cd μετά από λίγες ημέρες και έμελλε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες αδυναμίες μου. Με τον καιρό προσπάθησα να αποκτήσω όσο το δυνατόν περισσότερες από τις κυκλοφορίες των Closer. Δυστυχώς δε μπόρεσα να βρω το Fly in the Milk παρά μόνο σε mp3 (πάλι καλά), βρήκα όμως σε cd του ΠΟΠ&ΡΟΚ {που είχε αφιέρωμα στη Lazy Dog} το Storm σε μια ελαφρώς διαφορετική εκτέλεση καθώς και μερικά από τα πρώτα τραγούδια που είχε ηχογραφήσει η μπάντα -χωρίς τον Παπαστάμου εκείνη την περίοδο- σε ένα βινύλιο που συνόδυε το fanzine 'Χωρίς Κανόνα'*.
Απερίγραπτος ο αρχισυντάκτης κοιτάξτε πως γκαντεμιάζει την πορεία των Closer 13 χρόνια πριν στον επίλογο του fanzine... :)

"...Περιμέναμε υπομονετικά και τη διάλυση των Closer προκειμένου ο δίσκος τούτος να αποκτήσει την ιστορική, μουσειακή και όποια ανάλογη σημασία του αξίζει. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής οι ελπίδες μας δεν πραγματώθηκαν και έτσι αναγκαζόμαστε να τον κυκλοφορήσουμε πριν της ώρας του με το αίσθημα του ανεκπλήρωτου και της αποτυχίας να μας βαραίνει, της αποτυχίας σε όλα".




Extra:
Στο player 2 κομμάτια από Joy Division και Closer
*2 τεύχη του 'Χωρίς Κανόνα" από 16 for ever


6 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home