Zpiderland

Thursday, May 27, 2010

Turn the Complex Off

Σήμερα διάβασα με ενδιαφέρον το κείμενο που αναρτήθηκε στο site του off radio περι επικοινωνιακών χορηγιών σε συναυλίες και θεωρώ ότι είναι μια καλή στιγμή για να ανοίξει σχετική κουβέντα. Στο παρελθόν είχα διατυπώσει κάποιες ενστάσεις σκεφτόμενος ως ακροατής, υπάρχει όμως και η οπτική του παραγωγού και μερικές φορές είναι κάπως δύσκολο να βρεθεί η κοινή τομή.

Ως ακροατής που ξοδεύει πολλές ώρες ακούγωντας ραδιόφωνο / ιντερνόφωνο και έχοντας γνωρίσει μερικούς ανθρώπους του χώρου πιστεύω ότι μάλλον δεν υπάρχει παραγωγός (με κάποια χρόνια πείρας) που να μην έχει επηρεαστεί σε κάποια φάση από προσωπικές σχέσεις με αποτέλεσμα να ποικίλει και η ποιότητα του ραδιοφωνικού promotion που θα κάνει για μια συναυλία.

Υποθετικό παράδειγμα:
-παίζει το γκρουπ που γουστάρουμε τρελά και είμαστε χορηγοί εποκοινωνίας. Αναφερόμαστε στο Live σε κάθε δυο ατάκες, δίνουμε προσκλήσεις με χαρά και περηφάνεια και γουστάρουμε όλοι μας..
-παίζει το γκρουπ που γουστάρουμε, δεν είμαστε χορηγοί και το γκρουπ (αν είναι ελληνικό) δε μας έχει στείλει cd ή δελτίο τύπου. Τότε παίζουμε κανα κομμάτι, κάνουμε και μια αναφορά στο live και μάλλον δεν πηγαίνουμε καν στη συναυλία.
-παίζει το γκρουπ που γουστάρουμε τρελά, δεν έχουμε καλή επικοινωνία με τους διοργανωτές και τελευταία στιγμή χαλάει η χορηγεία μας. Κρατάμε μούτρα, δεν πηγαίνουμε στο live και ούτε καν το αναφέρουμε στην εκπομπή μας.

Ισως ακούγονται κάπως ειρωνικά τα παραδείγματα, παρ'όλα αυτά δεν έχω σκοπό να γίνω σαρκαστικός με τους παραγωγούς. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να πληγώνεσαι, να νιώθεις ότι αδικείσαι, ότι δεν αναγνωρίζεται η προσπάθειά σου κτλ. Το θέμα είναι πως αποφασίζεις να χειριστείς την όλη κατάσταση, ώστε να είσαι σωστός απέναντι στο γκρουπ (που πιθανό να μην έχει σχέση με το πρόβλημά σου - ιδίως άμα είναι ξένο), στους ακροατές και στον εαυτό σου. Οταν παίζονται παιχνίδια πίσω από την πλάτη σου με αποτέλεσμα να νιώθεις ότι σε μειώνουν, μπορείς να ισοπεδώσεις το εγώ σου για να είσαι σωστός απέναντι σε γκρουπ και ακροατές; Αν το κάνεις θα έχεις πράξει όντως σωστά; Από την άλλη αμα "σαμποτάρεις" έμμεσα με τη στάση σου ένα live αγαπημένου συγκροτήματος, τότε για ποιον ακριβώς λόγο συνεχίζεις να κάνεις ραδιόφωνο; Εχεις καμία σχέση με τον ενθουσίωδη αρχάριο ραδιο-εαυτό σου;

Στο κείμενο του off τα παιδιά λένε πως τις συναυλίες δεν τις υποστηρίξανε για τη μαρκίζα αλλά επειδή τις γουστάρανε. Αυτή όμως πιστεύω είναι η εύκολη περίπτωση. Το δύσκολο είναι όταν δεν έχεις τη μαρκίζα, ή ακόμα χειρότερα όταν όλοι θα τύχει να σου φερθούν σκατένια. Πόσο υπεράνω μπορείς να είσαι σε αυτή την περίπτωση (δεν είναι υπαινιγμός για τους συγκεκριμένους παραγωγούς);
Η αλήθεια είναι ότι ως παραγωγός νιώθεις μια ικανοποίηση όταν βλέπεις το σήμα του σταθμού σου στην αφίσα, αλλά από εκεί και έπειτα πέρα από το γόητρο δεν κερδίζεις τίποτε απολύτως σε ότι αφορά σε ακροατές. Το πολύ πολύ να κερδίσει ή να χάσει το live ορισμένους ακροατές, ο σταθμός αμφιβάλλω μπορείο αν κερδίζει κάτι πέρα από το υποτιθέμενο prestige του.

Οι παραγωγοί του off αποφάσισαν ότι θα ασχολούνται με τα live που γουστάρουν χωρίς να ξαναασχοληθούν με χορηγίες. Αν αυτή η απόφαση τους βοηθάει να είναι αντικειμενικοί και ενθουσιώδεις με όσα αγαπάνε στη μουσική τότε υποθέτω ότι είναι μια καλή απόφαση και εγώ ως ακροατής θα είμαι ικανοποιημένος. Από την άλλη κάτι μου λέει ότι δεν πρόκειται για την καλύτερη λύση. Είναι δύσκολο αλλά νομίζω ότι πρέπει να συνεχίζεις να παλεύεις με το εγώ σου σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, προσπαθώντας να είσαι σωστός απέναντι σε όσους αγαπάς.
Οπως και να 'χει αυτό που πιστεύω ακράδαντα είναι ότι οι ακροατές του κάθε παραγωγού είναι αρκούντως έξυπνοι για να καταλάβουν μόνοι τους πότε ο παραγωγός είναι σωστός και πότε σφάλει. Και σίγουρα η σχέση παραγωγού-ακροατή δεν πρόκειται να χαλάσει για μια.. μαρκίζα.

7 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home