Zpiderland

Thursday, July 07, 2005

Zpiderman ο Κυνικός

Από τον Ιανουάριο που άρχισα να γράφω σε αυτό το μπλόγκ έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να γράφει ιστορίες χωρίς να ξέρω πραγματικά τι ένιωθα και που ήθελα να καταλήξω. Εντυπωσιάστηκα παρατηρώντας πως δεν ήταν λίγες οι φορές που τα σχόλια των χιλιάδων αναγνωστών μου με βοήθησαν να ερμηνεύσω τις σκέψεις μου και να συνειδητοποιήσω τι ακριβώς ήταν αυτό που ήθελα να εκφράσω. Υπάρχει όμως ένα ερώτημα που έχει μείνει αναπάντητο. Ένα ερώτημα στο οποίο μπορώ να δώσω απάντηση μόνον εγώ.
Στη συνάντηση της Τρίτης ήταν η τελευταία φορά που με ρώτησε κάποιος γιατί διάλεξα για nick name το zpiderman (pls call me Zpi). Όσος καιρός κι αν πέρασε από τον Ιανουάριο δε βρέθηκε κάποιο σχόλιο που να με βοηθήσει να εξηγήσω τους λόγους.

-Δεν ξέρω, έτσι μου ήρθε και το βαλα κτλ. Απάντησα για άλλη μια φορά στα γρήγορα, αποφεύγοντας την ψυχανάλυση.

Χθες το βράδυ αποφάσισα να το φιλοσοφήσω.

Όσοι διαβάζετε τούτο το μπλογκ από παλιά θα θυμόσαστε μάλλον τις ιστορίες για τα κουμάσια τους υπερ-ήρωες και τις απόψεις μου για την πάρτη τους. Εν ολίγοις πιστεύω ότι οι υπερήρωες στην πλειοψηφία τους ήταν ταλαίπωροι μικροαστοί που δε βρήκαν ποτέ τη δύναμη να ορθώσουν το ανάστημά τους. Μη μπορώντας να συνεχίσουν να ζουν στη μιζέρια τους αποφάσισαν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να αλλάξουν τη ζωή τους, να εντυπωσιάσουν, να γίνουν δημοφιλείς και να κατακτήσουν τον κόσμο. Όχι άλλη κακομοιριά. Τέλος – ώρα για μια νέα αρχή. Παρ’όλα αυτά ο Κλάρκ Κέντ, ο Μπρους Γουέην και το συνάφι τους εξακολουθούσαν να ζουν εγλωβισμένοι στα κόμπλεξ, την εσωστρέφεια και τις φοβίες τους. Για να πετύχουν λοιπόν το στόχο τους αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια νέα περσόνα. Μια περσόνα δυναμική που θα τους έδινε τη δυνατότητα να πετύχουν το στόχο τους. Ο Κλαρκ Κεντ και ο Μπρους Γουέην ήταν καταδικασμένοι να μείνουν για πάντα αδύναμοι μικροαστοί. Ο Superman και ο Batman όμως δε θα περνούσαν ποτέ απαρατήρητοι. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά.
Πιστεύω λοιπόν πως οι περισσότεροι από τους υπερήρωες ήταν στην πραγματικότητα συνηθισμένοι άνθρωποι. Άνθρωποι που περνάνε απαρατήρητοί σαν τον περιπτερά, τον ψιλικατζή ή τον μπακάλη της γειτονιάς. Ο αληθινός ήρωας δεν ψάχνει να βρει υπερδυνάμεις για να ακουστεί. Δε χρειάζεται να φοράει μπέρτα, να πετάει ή να σκαρφαλώνει με ιστούς από ταράτσα σε ταράτσα. Ο αληθινός ήρωας αλλάζει τον κόσμο, ξεκινώντας από τον ίδιο του τον εαυτό, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ο ίδιος κρατάει την τύχη του στα χέρια του.
Όποτε νιώθω λίγος, όποτε σκέφτομαι πως είναι κρίμα που δε μπορώ να πραγματοποιήσω κάποιο από τα όνειρα μου, πως αν ήταν αλλιώς τα πράγματα θα είχα καλύτερη τύχη εμφανίζεται τον Zpiderman. Νιώθω το τεράστιο ‘Ζ’ να με κοιτάζει περιπεκτικά. Να μου φωνάζει πως δεν υπάρχουν καλύτερες συνθήκες. Να μου υπενθυμίζει πως μπορώ να πετύχω ότι θέλω μόνος μου χωρίς να χρησιμοποιώ υπερ-δεκανίκια.
Ο Βασίλης από μόνος του θα συμβιβαζόταν με τη βαρετή καθημερινότητά του. Ο Zpiderman όμως με μοναδικά (υπερ) όπλα τον αυτοσαρκασμό, τον κυνισμό και την ειρωνία φροντίζει να μου θυμίσει πόσο γελοίος καταντάω όταν στέκομαι αδρανής φοβούμενος μην επηρεάσω την προδιαγεγραμμένη πορεία της ζωής μου.

-Είσαι άξιος της μοίρα σου, μου λεει αφού επιτρέπεις στα "πρέπει" και στα "μη" της καθημερινότητας να ορίζουν τις προσωπικές σου επιλογές.

Ήταν άραγε αυτός ο λόγος που διάλεξα το nick name Zpiderman ή τα έβγαλα όλα από το μυαλό μου προσπαθώντας να δώσω εξηγήσεις. Μου τυχαίνει συχνά να παίρνω αποφάσεις και να διαπιστώνω αργότερα ποιές ήταν οι αιτίες που με ωθήσαν να κάνω αυτές τις επιλογές. Όπως και να ‘χει κάτι μου λέει ότι δεν είμαι ο μονάδικος Zuper ήρωας στη μπλογκοκοινωνία. Δώστε μια ευκαιρία στον εαυτό σας πριν απορρίψετε τα όνειρά σας κρίνοντας τα ως μη εφικτά. Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα φτιάξουμε το δικό μας υπερ-συνάφι

11 Comments:

  • Αν και θεωρώ σωστά τα όσα λες, πιστεύω ότι δεν ισχύουν σε μένα ειδικά.
    Εγώ ειδικά, έχω πολύ περισσότερο προσγειωμένους λόγους να διαχωρίζω το Λεμόνι από την πραγματική μου ταυτότητα.
    Στο Batman Begins αναφέρθηκε κάτι παρόμοιο. Η πραγματική του ταυτότητα, λέει, ήταν ο Μπατμαν. Η "μάσκα" του, ήταν ο Μπρους Γουέιν. Τελικά ξέρουμε ποια από τις ταυτότητές μας είναι η πραγματική ή ξεγελάμε τον εαυτό μας;

    By Blogger λεμόνι δίχως όνειρα, At July 07, 2005 10:15 PM  

  • αγαπητό Λεμόνι, αν όντως το λέει αυτό στην ταινία batman begins είναι στυγνή αντιγραφή από το Kill Bill 2 όπου τουλάχιστον το λέει σωστά ο david caradine για τον ΣΟΥΠΕΡΜΑΝ και όχι για τον ΜΠΑΤΜΑΝ...

    ο Σούπερμαν γεννήθηκε Σούπερμαν (έστω Καλ Ελ αν προτιμάτε). Η μεταμφίεσή του είναι ο Κλαρκ Κεντ... και το ίδιο η κριτική του προς την ανθρωπότητα: ο Σούπερμαν μας βλέπει σαν δειλούς και άτολμους.

    Αντίθετα ο Μπάτμαν είναι η μεταμφίεση του Μπρους Γουέιν. Αλλά βέβαια όταν πάμε να βγάλουμε μία ταινία για να τα κονομήσουμε δε μας πειράζει να αντιγράφουμε το θεϊκό Kill Bill.

    By Blogger Νίκος, At July 07, 2005 11:39 PM  

  • Nice post...

    Έμενα το πρόβλημα μου ήταν ότι ανάμεσα σε τόσους super ήρωες δεν μπορούσα να βρώ ούτε ένα καραφλό ή έστω κάποιο πρόβλημα τριχόπτωσης! Επομένως, ακολουθώ τη δική σου συμβουλή και προσπαθώ να δημιουργήσω το δικό μου zuper προσωπείο!

    By Blogger Κωστής, At July 08, 2005 2:21 AM  

  • Lemon - null πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις, θα μπορούσαν να αποτελούν ξεχωριστό post. Είχα ξεχάσει την ατάκα απο το Kill Bill σε ότι αφοράσ τον Superman. Το Batman δεν το είδα ακόμη αν και έχω πολύ καλές κριτικές.

    Καραφλέ Μετανάστη έχεις πρόβλημα ταύτισης εσύ! Μα καλά δεν έχεις δει ταινίες του υπερήρωα Γκουσγκούνη;
    :-)

    By Blogger Zpi, At July 08, 2005 2:38 AM  

  • @Zpi: LOL!

    @karaflosmetanastis: Ridick?

    By Blogger λεμόνι δίχως όνειρα, At July 08, 2005 11:20 AM  

  • Ζωζτα μιλάζ ΖΡΙ!!nice post indeed

    By Blogger Blogarismenh, At July 08, 2005 12:04 PM  

  • @Zpi: Ομολογώ ότι τον υπερήρωα Γκουσγκούνη τον είχα ξεχάσει!!!Μεγάλη παράλειψη!!!Θα επανορθώσω πάραυτα...

    @Lemon: Τον κύριο δεν το ξέρω. Βρήκα όμως στο google κάτι για ταινίες τις οποίες και υπόσχομαι ότι θα δώ. Και επειδή οι ταινίες συνήθως είναι κατώτερες του comic θα ψάξω να βρω και κανά βιβλιαράκι...

    By Blogger Κωστής, At July 08, 2005 1:57 PM  

  • O Van Diesel παίζει τον ρόλο του αντί-ήρωα. Συμπαθητικό μεν, αλλά δεν έσκισα και το καλτσόν μου...

    By Blogger λεμόνι δίχως όνειρα, At July 08, 2005 2:46 PM  

  • Μια απορία προφοράς:
    ΖΡΙ=
    *Ζπάι
    ή
    *Ζι Πι Άι;
    Εσύ πώς το σκέφτεσαι;

    By Blogger Ttallou, At July 10, 2005 12:42 AM  

  • ttallou στο πρωτο meeting στις συστάσεις λέω Ζπάι. Σιγή.
    -Α ο Ζεντ πι Αϊ μου λένε.
    -Ναι αυτός απαντάω

    2ο meeting - συστάσεις
    -Ζεντ πι Άι (σιγή)
    - Α ο Ζπάι...

    Anyway πάντα το σκεφτόμουν ως Ζπάι, αλλά πλέον δε με χαλάει και η 2η εκδοχή.

    Ζπάι

    By Blogger Zpi, At July 10, 2005 5:55 PM  

  • Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,....
    Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,....
    URL : www.siopi.gr
    Γεια....

    By Anonymous Anonymous, At March 19, 2008 9:16 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home