Zpiderland

Sunday, October 30, 2005

Schooligans

Πριν από 1-2 βδομάδες συζητούσαμε στο μπλογκ για το πόσο είναι δυνατό να μεταφερθεί το ύφος ενός μπλογκ σε κάποιο έντυπο. Σήμερα διαβάζω το Schooligans και νιώθω πως έχω μπροστά μου τις σκέψεις ανήλικων μπλόγκερς αποτυπωμένες στο χαρτί


ΜΑΜΑ ΜΟΥ SORRY

Χθες είπα στη μάνα μου ότι πάω για καφέ. "Να κάτσεις να διαβάσεις λατινικά" μου απάντησε. Και μετά για παρηγοριά μου πέταξε: "Μια χρονιά είναι, θα περάσει". Εδώ και 12 χρόνια μια χρονιά είναι! Μια χρονιά θα είναι και η σχολή, μια χρονιά κι ο στρατός, μια χρονιά και η δουλειά. Και μια μέρα θα ξυπνήσω ιδρωμένος και θα αναρωτηθώ.
Δεν είχα όνειρα εγώ;
Ναι, έχω όνειρα. Sorry μαμά, που θα σ' απογοητεύσω, αλλά: Στ' αρχίδια μου για το κωλο-πτυχίο τους, εγώ θέλω να φτιάξω ένα συγκρότημα και να ζω απ'αυτό, να γουστάρω. Να σκέφτομαι ότι θέλω εγώ και όχι ό,τι θέλουν αυτοί. Θέλω να ζω, να μιλάω, να υπάρχει ουσία στη ζωή μου. Δεν ξαναπατάω φροντηστήριο, μαμά. Ούτε στρατό θα πάω! Ούτε υπάλληλος του συστήματος θα γίνω, κι ας είμαι και περιθωριακός. Θα γίνω αυτό που θέλω εγώ, και θα είμαι περήφανος γι αυτό.

Βαγγέλης, Γ' Λυκείου


Πριν από μερικούς μήνες είχα διαβάσει στο Schooligans την πιο απολαυστική συνέντευξη που έχει δώσει ποτέ ο Αγγελάκας. Από τότε είχα εντυπωσιαστεί με τα μηνύματα των ανήλικων μαθητών. Σήμερα διάβασα το τεύχος του Οκτωβρίου και οφείλω να πω πως έχω μείνει για μια ακόμη φορά εντυπωσιασμένος. Πιστεύω πως πρόκειται για το καλύτερο ένθετο που κυκλοφορεί στις Κυριακάτικες, το οποίο αποτελεί πραγματικό ορμητήριο για τους ανήσυχους νέους της εποχής μας.
Μπράβο και στην Κ. Ελευθεροτυπία που υποστήριξε την προσπάθεια βγάζοντας σε κυκλοφορία μαζί με την εφημερίδα και το cd από το Schoolwave fest όπου λάβαν μέρος 21 (αν δεν κάνω λάθος) σχολικά συγκροτήματα. Είχα σκοπό να ανεβάσω στο sidebar ('τραγούδι εβδομάδας') κομμάτι από Big Sleep για αυτή την εβδομάδα όμως οι εξελίξεις με προλάβανε. Ας περιμένει μια εβδομάδα ο Stefan. Από τώρα μέχρι και το βράδυ της επόμενης Κυριακής διαθέσιμο προς κατανάλωση το Trying to find the moon από το μαθητικό σχήμα ENESIS.
Όλα τα τραγούδια από το Schoolwave βρίσκονται στο cd της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας.

Τις απόψεις του σχετικά με το Schooligans μοιράζεται στο μπλογκ του και ο Άνεμος.

15 Comments:

  • πιστεύω ότι έχει έρθει και η ώρα του ριζοσπάστη για τη μεγάλη υπέρβαση στα νεανικά ένθετα...αν κρίνω απ το μικρό Βαγγέλη...:)

    By Blogger NiO, At October 30, 2005 11:36 PM  

  • :-)
    Τσαμπουκαλεμένος ο μικρός Βαγγέλης

    By Blogger Zpi, At October 31, 2005 12:01 AM  

  • χμμμ... χμμμ... χμμμ...

    έφηβοι...

    By Blogger Tyxod, At October 31, 2005 4:39 AM  

  • ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ καλό!!!
    Ένα πράγμα που με είχε τρομάξει (?), στεναχωρήσει (?) πολύ την τελευταία φορά που πήγα στην Ελλάδα είναι οτι συνειδητοποίησα οτι δεν ξέρω πια τί σκέφτονται τα 18χρονα εκεί, που πάνε, τί λένε, τί ακούνε...
    Και μου κακοφάνηκε πολύ, ισώς γιατί με έκανε να νιώσω και εγώ πολύ 'μεγάλη' και... δεν είμαι!Δεν θέλω.
    Σ'ευχαριστώ λοιπόν πολύ, θα το παρακολουθήσω :)

    By Blogger Dimitra, At November 01, 2005 10:54 AM  

  • de(e)lumina και για εμάς που ζούμε εδώ δεν είναι και ότι πιο εύκολο να καταλάβουμε πως σκέφτονται τα σημερινά 18χρονα. Ως συνομήλικος σου θεωρώ πως είσαι ακόμα παιδί

    Lefty ωραίο το κομμάτι (cannabis). Το είχα ξανακούσει μόνο σε live. Πιστεύω κι εγώ ότι ενίοτε η εφηβική αντίδραση αγγίζει τα όρι ατης μαλακίας, αλλά αν δεν ήταν έτσι, τότε δε θα ήταν εφηβική. Όπως και να'χει όμως θεωρώ πολύ σημαντικό ότι μπορεί ένας 15χρονος να διαβάζει τέτοιου είδους απόψεις από συνομήλικούς του, ακόμα και αν είναι τραβηγμένες. Στα 15 μου ήμασταν 3-4 άτομα στην τάξη που ακούγαμε Τρύπες. Οταν δε μπορείς να βρεθείς με 'ομοϊδεάτες' αρχίζεις να νιώθεις πως ανήκεις στη μειοψηφία. Δεν είναι εύκολο να ακολουθήσει ένας έφηβος τα όνειρα του όταν νιώθει πως είναι μόνος. Ευτυχώς στις μέρες μας υπάρχει το σατανικό ιντερνετ που δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να δικτυωθούν.

    By Blogger Zpi, At November 01, 2005 12:32 PM  

  • Εμένα μου άρεσε ο τραγουδιστής (και ο drummer) των Abducted (No9 Aces High)

    By Blogger Γιώργος, At November 01, 2005 4:31 PM  

  • Ναι ναι, zpi, παιδιά είμαστε ακόμα - γι'αυτό και ανησυχώ όταν δεν ξέρω ακριβώς πως να 'παίξω' και με τα άλλα παιδάκια :)

    Είναι και το θέμα δουλειάς που με βάζει σε περίεργο τριπάκι, οπότε, καταλαβαίνεις! Όποια ενημέρωση ευπρόσδεκτη.

    By Blogger Dimitra, At November 01, 2005 4:45 PM  

  • Το τελευταίο Schooligans είχε cd από συναυλία μαθητών... Μεγάλη διασκευή Χατζιδάκη!!!!

    By Blogger Alexandra, At November 12, 2005 10:37 PM  

  • Ναι βρε Alexz κι εμείς για αυτό το cd λέγαμε.
    Οντως πολύ καλή η διασκευή στην οδό ονείρων. Δεν περίμενα τέτοια επιλογή από μαθητές

    By Blogger Zpi, At November 13, 2005 2:43 AM  

  • Πάντα χαμογελάω όταν διαβάζω σχόλια του τύπου "Δεν περίμενα τέτοια επιλογή από μαθητές" κλπ. Γιατί... όταν είσαι έφηβος, νιώθεις και σκέφτεσαι τόσα πολλά, παράξενα, πρωτόγνωρα και 'βαθιά' πράγματα! Πράγματα που ίσως να μπορούν να στα εκφράσουν οι Greenday, ή οι System of a Down, ή οι Radiohead, ή δεν ξέρω και εγώ ποιοι αλλά ίσως να μπορεί να στα εκφράσει μόνο ο Χατζιδάκης. Και είναι κρίμα να μην το πιστεύει αυτό κανείς, και όλοι να εντυπωσιάζονται.

    Ίσως μεγαλώνοντας να ξεχάσω κι εγώ οτι στα 16 του κανείς είναι ικανός για κάτι παραπάνω απο τις "εφηβικές μαλακίες". Ελπίζω πως όχι, γιατί θα λυπηθώ πολύ αν γίνω - έστω και άθελά μου - η αφορμή για έναν ακόμα έφηβο να πει πως οι ενήλικες δεν καταλαβαίνουν.

    Πάντως... Θεωρώ πολύ σημαντικό που αναφέρονται οι Schooligans και το Schoolwave, γιατί μπορεί να είναι μαλακίες, υπερβολές, και όλα τα σχετικά, αλλά ευτή είναι η μουσική μας, αυτές είναι οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας, αυτή είναι η ψυχή μας, όλα ριγμένα εκεί μέσα. Και είναι καλό αυτά να διαβάζονται. Γιατί είναι ωραίο για έναν έφηβο να βλέπει πως υπάρχουν κάποιοι ενήλικες που νοιάζονται.

    Ευχαριστώ.

    By Anonymous Anonymous, At March 08, 2006 4:58 PM  

  • nymph συγνώμη αλλά μόλις τώρα διάβασα το σχόλιό σου. Ποιος ξέρει μάλλον θα έχουν περάσει μήνες από τότε που το άφησες...

    Οταν ήμουν μαθητής πριν από 10 χρόνια κανείς στην τάξη μου δεν είχε ιδέα από Χατζιδάκι. Ούτε κι εγώ. Στην καλύτερη περίπτωση μπορούσα να βρω άλλους 3-4 συμμαθητές που να ακούνε Τρύπες, άιντε και κανα δυό χιπχοπάδες.

    Προσωπικά δε νομίζω ότι έχω μεγαλώσει τόσο πολύ ώστε να μην καταλαβαίνω τους νέους, αν και υποθέτω ότι αυτό μάλλον συμβαίνει χωρίς να το καταλαβαίνεις.

    Οπως και να 'χει παρατηρώ ολοένα και περισσότερους νέους (ανήλικους εννοώ δε με πήραν πια και τα χρόνια) που να ψάχνουν για εναλλακτικές διεξόδους και αυτό είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο.
    Ισως να 'χουν δίκιο τελικά όσοι λένε ότι κάθε γενιά είναι και καλύτερη.

    By Blogger Zpi, At March 28, 2006 3:33 PM  

  • exo na doso sinxaritiria ston iroa mas gia tin genea stasitoy.oi SCHOOLIGANS eine gamati!!!!!!!!!!

    By Anonymous Anonymous, At June 03, 2006 3:37 PM  

  • sxetika me to baggelh poy egrapse to sorry mama moy.loipon oi goneis apla dinoun katey8ynseis apo ekei kai pera einai epilogh kai syneidhth apofash toy ka8enos an 8a tis akolou8hsei.kalytera loipon na skefteis ti 8eleis na kaneis sth zwh sou ontas omws pragmatikos kyriarxos ayths esy kai kaneis allos.kalh epityxia se o,ti dialexeis kai kalh stadiodromia.

    By Anonymous Anonymous, At July 21, 2006 5:59 PM  

  • ΤΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΑΛΛΑ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ....ΑΝΕΡΓΙΑ! ΚΑΛΤΕΡΑ ΝΑ ΣΤΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΚΩΛΟ ΚΑΤΩ!!

    By Anonymous Anonymous, At September 14, 2006 5:35 PM  

  • By Anonymous Anonymous, At February 16, 2007 10:43 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home