Η αλητεια σκοτωνει τη μουσικη
Ατάκα από spot που παίζεται αυτό τον καιρό στην τηλεόραση:
'Ενα cd κοστίζει όσο τέσσερις καφέδες. Πάρε το cd...'
Αν πουλούσα πειρατικά cd's θα έφτιαχνα πανό με την ατάκα:
'Ενα πειρατικό cd κοστίζει όσο ένας καφές. Τι τέσσερις, τι πέντε...'
- Ενα cd κοστίζει όσο 15 λίτρα βενζίνη...
- Ενα cd κοστίζει όσο 4 κιλά ντομάτες...
- Ενα cd κοστίζει όσο 4 Κυριακάτικες εφημερίδες
-Σε τι κόσμο θα ακούσουν μουσική τα παιδιά μας Νίκο Τσιαμτσίκα;
Ε ρε Fruto 5 που σας χρειάζεται...
'Ενα cd κοστίζει όσο τέσσερις καφέδες. Πάρε το cd...'
Μας κοροϊδεύουν κανονικά και με το νόμο. Η ιδέα έχει βεβαλθως βάση αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Ελληνας είναι τόσο ανόητος καλοπερασάκιας ωστέ να μη σταματάει να πίνει έξω σε καθημερινή βάση τον ακριβότερο καφέ της Ευρώπης, παρ'όλα αυτά όμως είναι τουλάχιστον προκλητικό να χρησιμοποιείς το γεγονός αυτό ώς κριτήριο ή άλλοθι προσπαθώντας να πουλήσεις το δικό σου υπερτιμημένο προϊόν. Ούτως ή άλλως είναι ιδιαιτέρως ανόητη η ιδέα. Δε σας παίρνει βρε ντουβάρια να χρησιμοποιήσετε την τιμή του προϊόντος σας ως ατού δεν το καταλαβαίνετε;
Αν πουλούσα πειρατικά cd's θα έφτιαχνα πανό με την ατάκα:
'Ενα πειρατικό cd κοστίζει όσο ένας καφές. Τι τέσσερις, τι πέντε...'
Κάτι μου λέει ότι η ιδέα της διαφήμισης στην οποία αναφέρομαι είναι προϊόν του Ν. Τσιαμτσίκα. Δεν εξηγείται αλλιώς. Φαντάζομαι μελλοντικές ατάκες:
- Ενα cd κοστίζει όσο 15 λίτρα βενζίνη...
- Ενα cd κοστίζει όσο 4 κιλά ντομάτες...
- Ενα cd κοστίζει όσο 4 Κυριακάτικες εφημερίδες
-Σε τι κόσμο θα ακούσουν μουσική τα παιδιά μας Νίκο Τσιαμτσίκα;
Ε ρε Fruto 5 που σας χρειάζεται...
10 Comments:
Φίλτατε, η λύση είναι μία, ... Amazon... εγώ την βρήκα την υγειά μου, αποφάσισα δε πως κάποιες μουσικες τις θέλω αυθεντικές... δε σταμάτησα ποτέ να κατεβάζω...
φιλια στην πόλη...
By τέλσον, At April 18, 2006 9:58 PM
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ τον μεγάλο πυρετό downhloading τον ξεπέρασα. Εδώ και 2 χρόνια έχω ξαναρχίσει να αγοράζω τα cd's που γουστάρω. Μια χαρά η δουλειά με τα Mp3 αλλά με τόσα giga στο σκληρό χάνω τη μπάλα. Νιώθω τη μουσική να ευτελίζεται.
Φυσικά χωρίς το κατέβασμα των mp3 θα υπήρχαν 500 συγκροτήματα την ύπαρξη των οποίων θα αγνοούσα αλλά αυτό βέβαια είναι ψιλά γράμματα μπροστά στην προοπτική της κονόμας για τους ειδήμονες των δισκογραφικών
Το Amazon το ακούω το ξανακούω αλλά δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα.
Καλό Πάσχα man
By Zpi, At April 19, 2006 12:34 AM
Τι γίνεται όμως με τα πιτσιρίκια, που μαζεύουν το χαρτζιλίκι ενός μήνα για να αγοράσουν το νέο CD της Βίσση και της Βανδή; Νομίζω πώς το θέμα της πειρατείας χωράει περισσότερη κουβέντα...
By Nada, At April 19, 2006 6:53 PM
Το θέμα της πειρατείας βεβαίως και σηκώνει πολλή συζήτηση και δε μπορεί να καλυφθεί σε ένα κείμενο 2 παραγράφων.
Για την ώρα όμως λέω να περιοριστώ στην ατάκα:
'Η πειρατεία σκοτώνει την πολυεθνική'
που είδα σε αυτοκόλλητο πάνω στην κιθάρα του Παπάζογλου [όχι του γνωστού Παπάζογλου, του κιθαρίστα των Scab Level'
Μπα τελικά κάτι θα γράψω:
Συμφωνώ πως είναι άδικο να μένει απλήρωτος ο καλλιτέχνης για το έργο που παράγει.
Είναι όμως φανερό πως κάτι δε λειτουργεί σωστά στην όλη υπόθεση των πνευματικών δικαιωμάτων. Δε μπορεί να αγαπάς την τέχνη, να ποιείς τέχνη και να μη θέλεις να τη μοιραστείς με τους συνανθρώπους σου χωρίς αμοιβή.
Το ιντερνετ έφερε στα σπίτια μας μουσικές από συγκροτήματα που δεν υπήρχε περίπτωση όχι να αγοράσουμε (τα cd's τους) αλλά ούτε και να μάθουμε. Εδωσε βήμα και έκανε γνωστούς χιλιάδες άσημους καλλιτέχνες. Διαφήμιση που δε θα μπορούσε να αποκτήσει με κανέναν τρόπο οποιοσδήποτε από τους πρωτοεμφανιζόμενους.
Στην ουσία το μεγαλύτερο κακό που καταλογίζεται στην πειρατεία είναι ότι οι δισεκατομμυριούχοι πλην διάσημοι μουσικοί τύπου Metallica δεν κατάφεραν να αγγίξουν το τρισ...
Σε ότι αφορά τώρα στα εγχώρια προϊόντα. Φαντάζομαι ότι το μεγαλύτερο τίμημα λόγω της πειρατείας θα το πληρώνουν οι μεγάλοι μοτέρνοι ελαφρολαϊκοί αηδοί της εποχής μας τύπου Ρέμος, Βανδή κτλ. Μα ακόμα και αν χάνουν χρήματα λόγω μειωμένων πωλήσεων, καερδίζουν σε κοινό-δημοφιλία τα οποία ανεβάζουν τις μετοχές του καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης ξεχρεώνεται στα μαγαζιά που δουλεύει.
Δε νόμίζω ότι είναι τόσο μεγάλη οι χασούρα για τους τραγουδιστές. Οχι τόσο ώστε να γίνεται δυσβάσταχτη.
Το πρόβλημα λοιπόν εστιάζεται κυρίως στην περίπτωση των δισκογραφικών. Από τη στιγμή που οι δισκογραφικές πουλάνε τα προϊόντα τους σε προνομιακές τιμές της τάξης των 15-20 ευρώ, ε τότε από μόνες τους καταφέρνουν να συντηρούν τα υψηλά επίπεδα πειρατείας που παρατηρούνται.
Η σχετικά νεοσύστατη Run Devil Run με τις περσινές της κυκλοφορίες κατάφερε να μην ξεπεράσει κανένα από τα cd's της τα 10.5 ευρώ. Η πολυεθνική βέβαια δεν το φτιάχνει το cd για να συνεισφέρει στον πολιτισμό του τόπου αλλά για να τακονομήσει. Γενικότερα όμως είναι γνωστό ότι τα cd's μπορούν να είναι φτηνότερα. Τα είδαμε πέρσι να ξεκολλάνε από τα 18 ευρώ. Φέτος δε θα έπρεπε να ξεπερνάνε τα 15. Οι ειδήμονες όμως προτιμούν να αγνοούν όλα αυτά και συνεχίζουν την προπαγάνδα τους, προσπαθώντας να γεμίσουν με ενοχές το καταναλωτικό κοινό που στρέφεται στη πειρατεία. Λες και μας καίγεται καρφί...
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την πειρατεία και αν είχα δικό μου cd στην αγορά (λέμε τώρα) θα ήμουν περήφανος αν ο κόσμος το κατέβαζε δωρεάν από το ιντερνετ. Το μόνο που με ενοχλεί είναι ότι υπάρχουν στον σκληρό μου giga mp3 που δεν έχω καν ακούσει. Με ενοχλεί ότι ξέρω τραγούδια χωρίς όμως να γνωρίζω σε ποιο δίσκο περιέχονται, ποιοι μπυσικοί απαρτίζουν τη μπάντα κτλ. Από εκεί που χαϊδεύαμε με θρησκευτική ευλάβεια τα βινύλια, έχουμε φτάσει σήμερα στον πλήρη ευτελισμό της μουσικής και αυτό με ενοχλεί.
Θεωρώ λοιπόν ότι η πειρατεία είναι ένα εξαιρέρετο μέσο προώθησης της μουσικής που δε θα έπρεπε κανείς να κατακρίνει. Θεωρώ επίσης ότι είναι θέμα προσωπικής αντίληψης, καθώς θα έπρεπε ο καθένας μας να βρει κάποιες ισορροπίες ανάμεσα στο downloading και την αγορά.
Καπού εδώ κλείνω για την ώρα. Το θέμα χωράει περαιτέρω ανάλυση
That's all folks
Μάλλον έπρεπε να γράψω κανονικό ποστάκι τελικά. Α ρε Nada για μισό λεπτάκι μπήκα...
By Zpi, At April 19, 2006 8:03 PM
Εγώ πάντως αγοράζω τα cd ανάλογα με το πόσο τα γουστάρω. Αν μου αρέσει ένα cd πολύ, θα το πάρω αυθεντικό, με το ντηζάιν του, το βιβλιαράκι του, τους στίχους του και όλα. Αλλιώς, θα προτιμήσω να το γράψω. Γεγονός όμως είναι ότι τα χτυπάνε πολύ πάνω απ` το πραγματικό τους κόστος και τα κάνουν απρόσιτα.
Και σαφώς δεν γίνεται σύγκριση με τον καφέ. Όντως απαράδεκτη εώς αισχρή η τιμή του στη χώρα μας, αν κι εγώ ανήκω μάλλον στους φανατικούς οπαδούς του σπορ! (Όχι σε τιμές παραλίας όμως, έτσι;)
Πρόκειται όμως για δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Παρ` όλ` αυτά, σε μια συζήτηση που είχα επί του θέματος, άκουσα και το εξής επιχείρημα: Ότι στην Ελλάδα, καθόμαστε τόσες ώρες όταν πάμε για καφέ, σε αντίθεση με τους ξένους που συνηθίζουν να τον πίνουν σα σφηνάκι, που δικαιολογεί τα λεφτά του.
Όσο κι αν ήθελα να το αντικρούσω, με προβλημάτισε η αλήθεια του...
Τι λέτε;
By Anonymous, At April 20, 2006 12:11 PM
Ρε μου το πήρες από το στόμα... Νάδα, δεν έχουν αλλάξει οι εποχές, οι άνθρωποι αλλάξαν, θυμάμαι όταν ήμουν μικρός που λέει και ο Ζπί πως μάζευα το χαρτζιλίκι όχι μόνο ενός αλλά πολυ περισσοτέρον μηνών για να αγοράσω το ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ δίσκο, βινύλιο όχι μαλακίες.
Όταν λέω αυθεντικό, εννοώ πως αγόραζα το Master of Puppets (μια και αναφερθήκαμε και στους Metallica) από την MUSIC FOR NATIONS... ΟΧΙ την κόπια της ελληνικής ΕΜΙ που έκανε επανέκδοση σε πολύ φθηνότερη τιμή.
Καταλαβαίνεις πως για ένα παιδί στην ηλικία των 12 το να ξοδέψεις 3400δρχ σε ένα δίσκο ήταν κάτι το εξωπραγματικό, ειδικότερα όταν η πιό κεφάτη σου διασκέδαση (οικονομικά δυσβάσταχτη το καιρό εκείνο) ήταν να πας στα Goody's ένα σάββατο απόγευμα ντυμένος στα καλά σου και να φάς ένα μπεργκερ και πατάτες με τους φίλους σου. Δε σχολιάζω κάν ότι οι γονείς δε συμμετήχαν ουδέποτε σε τέτοιου είδους σπόνσορινγκ όπως κάνουν τώρα (εκτός του ότι οι γονείς τότε ΔΕΝ τα ακουμπούσανε στα παιδιά τους όσο τα ακουμπάνε τώρα...).
Το ζήτημα είναι πως και μουσική ακούγαμε γιατί γουστάραμε πολύ, και τις κασσέτες μας ανταλλαζαμε για να είμαστε και ενημερωμένοι... βάζαμε και κάτιτις παραπάνω και φτιάχναμε συλλογές με 90-άρες για όποιον αγαπούσαμε περισσότερο..
Δε σταματάω να κάνω αυτό που αγαπάω, με τον ένα τρόπο ή τον άλλο. Όπως σωστά είπε και ο οικοδεσπότης το μόνο κακό με τα κατεβάσματα είναι πως χάνεις λίγο το νόημα... και εγώ δε θυμάμαι πλέον ονόματα μουσικών που απαρτήζουν τις μπάντες που αγαπάω... και αυτό με πειράζει...
Ζπι πρέπει να κάνουμε μια κουβέντα εκτενέστατη επί του παρόντως...
Φιλια (εδώ το Πάσχα πέρασε ήδη)
By τέλσον, At April 20, 2006 5:54 PM
Φένια ο επιχειρηματίας είναι λογικό να λαμβάνει υπόψην του το μέσο χρόνο παραμονής του κάθε πελάτη, αλλά όπως και να το κάνουμε είναι άδικο να κοστολογεί τον χρόνο και όχι το προϊόν. Ούτως ή άλλως ο καφές κοστίζει ελάχιστα και το κέρδος τους θα είναι άκρως ικανοποιητικό σε περίπτωση που γεμίζει το μαγαζί τους. Εαν δε γεμίζει τότε θα έπρεπε να παρακαλάνε να κάθεται ο πελάτης ώρες ώστε να φαίνεται πως έχουν κόσμο.
Η αλήθεια όμως είναι ότι ο επιχειρηματίας απλώς κοιτάζει την πάρτη του όπως είναι λογικό. Ο πελάτης-καταναλωτής όμως θα έπρεπε να αντιδράει σε τέτοιου είδους ανατιμήσεις προϊόντων και όχι να τις καταπίνει σα χάνος
και για να κάνω πέρασμα και στο σχόλιο του Τελσον δεν είναι μόνο ο καφές ή τα έξοδα των γονιών για τα παιδιά τους που σήμερα είναι περισσότερα σε σχέση με παλιότερες εποχές. Το φαινόμενο είναι γενικότερο.
Σίγουρα είναι δύσκολη η εποχή μας, ο περισσότερος κόσμος αντιμετωπίζει οικονομική στενότητα και όποιον και αν ρωτήσει λίγο πολύ τις ίδιες γκρίνιες θα ακούσεις και θα είναι και αλήθειες. Πόσοι όμως από αυτούς που γκρινιάζουν έχουν το κουράγιο να εγκαταλείψουν έστω και λίγες από τις πολυτέλειες που έχουν συνηθίσει στην καθημερινότητά τους.
Οχι δε μπορώ να κόψω την αγαπημένη μου διασκέδαση το σκυλάδικο. Οχι χρειάζομαι το trendy κινητό μου που το λατρεύω - μου είναι απαραίτητο. Δεν είναι δυνατό να μην πιω σήμερα καφέ στην παραλία- δεν κάνω τέτοιο συμβιβασμό κτλ κτλ.
Είναι που είναι στραβός ο γιαλός...
Τελσον αν σε βγάλει ποτέ ο δρόμος σου στα μέρη μας χτύπα κανα τηλέφωνο
Man
By Zpi, At April 22, 2006 12:06 AM
Έτσι ακριβώς. Πολύ σωστά τα λέτε και οι δυο, Telson και Zpi.
Με πείσατε και με καλύψατε.
Συμφωνώ.
By Anonymous, At April 22, 2006 7:58 PM
louboutin shoes
nike huarache
ugg boots
coach outlet
coach outlet
nike shoes
ray ban sunglasses
skechers shoes
michael kors outlet
fitflops shoes
By raybanoutlet001, At July 10, 2017 4:25 AM
nike roshe uk
burberry scarf
nike air huarache
Kanye West shoes
kobe 11
louboutin shoes uk
adidas nmd
jordan shoes
chrome hearts online
yeezy boost 350
By Unknown, At July 30, 2017 4:05 AM
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home